Top 10 alimente care te fac o persoana mai desteapta

Top 10 alimente care te fac o persoana mai desteapta

Consumul de mâncăruri „pentru creier” nu numai că te deșteaptă, dar îți îmbunătățesc și memoria, abilitățile cognitive și sănătatea generală a  creierului. Iată ce alimente trebuie să consumi.

Varză roșie

Antocianii din varză roșie nu ajută numai la sănătatea minții, ci și la  menținerea sănătății cardiace și oferă protecție împotrivă cancerului. Alte  astfel de legume crucifere foarte sănătoase sunt și conopidă, varză de Bruxelles și broccoli.

Grăsimile sănătoase

Grăsimile din lactate, carne slabă și uleiuri sunt importante pentru  producția de acetilcolină, crucială pentru formarea memoriei și integritatea  neuronilor. Peștele și fructele de mare sunt o cale bună de a-ți mari aportul de  grăsimi sănătoase. Consumă somon, păstrăv, sardine pentru uleiul omega-3  important în sănătatea creierului.

Roșii

Licopenul din roșii este un antioxidant puternic care luptă împotriva bolilor  neutralizând radicalii liberi, moleculele ce afectează sau distrug celulele  nervoase.

Ghimbirul

Este unul din ceii mai buni anti-inflamatori naturali. Nu numai că blochează formarea compușilor ce duc la boli degenerative precum Alzheimer sau Parkinson,  dar scade aciditatea din corp. Alte alimente precum oregano, scorțișoară, cuișoare conțin antioxidanți și sunt benefice creierului.

Fasole, mazăre, legume și soia

Sunt scăzute în grăsimi și bogate în proteine și țin la distanță bolile  cardiace și cancerul de prostată. Fasolea conține cantități mari de tiamină, o  vitamină B importantă în activitatea corectă a celulelor creierului și a  funcțiilor cognitive.

Fructele de pădure

Afinele și căpșunile au mulți polifenoli, o categorie de flavonoide. Studiile  arată că aceste fructe pot inversă anumite efecte ale declinului creierului  datorat de îmbătrânire. Fructele de pădure protejează împotrivă cancerului și  pierderii celulelor creierului.

Nucile

Sunt o sursa importanta de omega-3, care impiedica declinul functiilor motorii si cognitive. Cercetarile arata ca o combinatie de omega-3 si uridin (gasit în sfecla de zahar sau melasa) creste rezilienta creierului si îmbunatateste functionarea celulelor. Acest duo, de asemenea, echilibreaza neurotransmitatori instabili care pot provoca depresie si alte tulburari de dispozitie.

Gălbenușul de ou

Acesta îmbunătățește memoria, învățarea și cunoașterea. Stimulează producția  de celule, care crește memoria și funcția cognitivă.

Rozmarinul

Acest condiment, cu conținut de antioxidanți, combate efectele negative ale  îmbătrânirii și oferă protecție împotrivă demențelor și Alzheimerului.  Rozmarinul conține de asemenea și acid carnosic care te protejează de atacuri  cerebrale și degenerări ale neuronilor.

Avocado

Magneziul este implicat în nenumărate funcții biologice și chimice ale  corpului uman, mai ales în stabilizarea tiparelor cerebrale și în creșterea  fluxului de sânge la nivelul creierului. Avocado și anghinarea sunt bogate în magneziu. La fel și cerealele integrale și nucile, spun specialiștii de la sfatulparintilor.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *