Intrebari frecvente - Servicii de Optimizare SEO - Web Design
16196
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16196,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-13.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Intrebari Frecvente – Servicii de Optimizare SEO – Web Design

Intrebari frecvente din domeniul web design pentru creare site-uri, magazine online, landing page-uri, optimizare SEO, dezvoltare web etc.

Vrei să discutăm și să dezvoltăm un proiect impreună?

Intrebari frecvente

Este mai convenabil un freelancer decat o agentie?

In unele situatii un freelancer e mai convenabil decat o agentie ca disponibilitate si costuri, dar depinde de cerinte si asteptari. Insa cine va promite rezultate rapide si bune cu o investitie mica, la preturi derizorii, ar trebui sa va ridice semne de intrebare.

Un freelancer, “one man show”, nu poate sa faca de toate de unul singur (grafica, design web, programare, dezvoltare web, servicii de optimizare SEO, content marketing, promovare online etc.) la fel de bine ca o intreaga echipa dintr-o agentie, deoarece i-ar fi aproape imposibil sa fie la curent pe toate planurile.

Valoarea muncii sale este direct proportionala cu sprijinul si experienta echipei. Daca serviciile sunt variate, are nevoie de colegi cu care sa colaboreze. Serviciile in industria IT sunt ramificate.

Termenul de “freelancer” e inca perceput gresit la noi, considerandu-se ca e acel “meserias” care face de toate, accesibil si destul de ieftin, pe care clientul il poate plati cand si cat vrea, eventual sa-i faca si niste lucrari moca ca bonus, nu-i asa?!

Majoritatea clientilor se asteapta ca un freelancer sa lucreze la preturi mult mai mici decat o agentie. Este o industrie in care apar foarte multi “experti” peste noapte care va promit multe si vin cu tot felul de oferte si pachete “avantajoase”, asa ca mare grija cu cine colaborati!

Partea nasoala pentru un web designer / web developer este ca in Romania inca se practica plata pe proiect, nu pe ora, in majoritatea cazurilor.

Poti sa-mi faci un site de prezentare gratuit?

As putea in functie de disponibilitatea programului si daca mi se pare interesant subiectul. La inceput am facut multa munca voluntara, insa din propria experienta spun ca munca gratuita nu este apreciata si de cele mai multe ori este pierdere de timp. Pana la urma tu ti-ai irosi timpul cu ceva ce nu ti-ar aduce beneficii? Pot sprijini antreprenorii la inceput de drum si organizatiile caritabile, care au un proiect online bine definit.

Care sunt preturile pentru creare site web?

Aceasta este cea mai comuna intrebare pe care clientul o adreseaza, dorind sa stie cat mai repede posibil care este oferta pietei si cat are de platit.

Majoritatea omit un aspect important inainte de a cere o cotatie de pret, prezentarea unui plan concret, oferind doar niste informatii vagi si asteptandu-se ca un web designer sau programator sa-i intuiasca viziunea.

Insa lucrurile nu stau asa, e greu sa estimezi un pret specific pana nu culegi toate informatiile necesare.

Pretul unui site web variaza in functie de mai multi factori: complexitate, functionalitati, cerinte, design, structura etc.

Un site basic (folosind un sablon) poate porni de la cateva sute de euro, iar in cazul site-urilor si magazinelor online complexe, cu design unic, create de la zero, cu functionaliti multiple si personalizate, poate sa ajunga la mii de euro.

“Poi cum asa mult, ca tipul x din colt face un site foarte ieftin si-mi ofera si SEO gratuit?!” Atunci du-te la el, insa rezultatele vor fi si ele pe masura investitiei. Cine lucreaza in domeniu si are experienta nu se va vinde niciodata pe cativa lei, decat daca face compromisuri, pentru ca stie sa-si evalueze si valorifice munca, stie ca un site bine pus la punct necesita munca si timp, ca acesta trebuie gandit in detaliu din faza de proiectare, ca structura, grafica, performante, strategie de optimizare SEO etc.

Un proiect trebuie sa fie evaluat in functie de: dimensiunea si functionalitatea sa, instrumentele folosite, timpul de executie si desigur experienta celui care-l proiecteaza.

Cel mai bine ar fi sa studiati piata inainte de a lua o decizie, sa comparati, analizati si sa observati unde va incadrati ca buget, strategie, daca asteptarile si nevoile dumneavoastra raportate la resursele disponibile sunt realiste.

Ce presupune realizarea unui site sau magazin online reusit?

Trebuie tinut cont de anumite aspecte legate de: design, structura, navigare, viteza de incarcare, continut de calitate, interactiunea eficienta cu utilizatorul, accesibilitate etc.

Probabil unii au impresia ca apesi pe cateva click-uri si gata site-ul, dar el trebuie gandit in detaliu de la proiectare pana la finalizare, un proces elaborat, modul in care este conceput ca structura, functionalitate, organizarea continutului, planul de optimizare SEO.

Unii investitori/clienti se vaita ca au colaborat cu diversi “experti”, ca au fost nevoiti sa refaca site-ul de cateva ori in ultimii ani pentru ca nu functiona bine sau nu era adaptat cu noile tehnologii.

Poi scuza-ma, ce pretentii aveai de la o munca de mantuiala facuta ieftin si rapid in cateva ore sau zile? De obicei rezultatele sunt pe masura investitiei.

Este necesar un plan de afacere online, o evaluare a proiectului, sa va consultati in privinta anumitor aspecte tehnice cu agentia sau web designer-ul cu care urmeaza sa dezvoltati website-ul, pentru a ajunge impreuna la solutia optima. Acestia vor trebui sa respecte anumiti pasi: analiza, planificare, implementare, testare si livrare a produsului final.

De ce buget am nevoie in dezvoltarea unui site?

Bugetul trebuie sa fie raportat la tipul de business, cerinte, obiective, asteptari si posibilitati.

Sunt cazuri in care clientii doresc un site cu design unic, diverse functionalitati si sisteme integrate, dar au un buget insuficient sau nu sunt dispusi sa investeasca, sperand ca vor gasi pe cineva suficient de instruit si ieftin.

Alte situatii in care vor initial un site cat mai simplu, dar la scurt timp de la realizarea acestuia se razgandesc sau vin cu idei noi, dorind sa dezvolte sau sa transforme in ceva mult mai complex. Cu alte cuvinte vor sa faca diverse modificari si implementari pe o platforma simplista si limitata, care nu a fost prevazuta din start pentru asa ceva, sau care ar necesita mai mult timp restructurarea si dezvoltarea ei decat ai reface-o de la zero.

Chiar daca cumparati o tema (spre ex un template de magazin online) si gasiti pe cineva care s-o instaleze si configureze, nu va fi suficient. Veti dori apoi s-o optimizati sau dezvoltati, sa-i adaugati extensii, iar modulele respective costa. De asemenea majoritatea instrumentelor eficiente de analiza si research costa. Gazduirea, domeniul, mentenanta, aplicatii si soft-uri de la diversi furnizori costa. Cunostintele, instrumentele, rezultatele bune si durabile nu-s ieftine!

Care sunt pasii de urmat in dezvoltarea unui site web?

In primul rand va trebui sa puneti la punct site-ul in ceea ce priveste aspectul, claritatea, afisarea continutului in pagina, viteza, uzabilitatea, navigarea si accesibilitatea, pentru a imbunatati experienta vizitatorilor.

Dupa ce detaliile tehnice de functionare si optimizarea SEO On-Page sunt rezolvate, urmeaza si promovarea in mediul extern, practic optimizarea SEO Off-Page.

In functie de necesitate si posibilitati, se pot implementa si dezvolta diverse aplicatii si programe care sa va usureze si eficientizeze munca. Pentru aceste lucruri este nevoie de programare web.

Ce informatii trebuie sa ofer pentru crearea unui site?

Trebuie sa oferiti informatii despre firma dumneavoastra, domeniul de activitate, cateva modele orientative de site-uri care va plac, numarul aproximativ de pagini pe care il va contine, functionalitatile pe care le va avea, daca aveti continut (text + imagini), bugetul disponibil etc. Inainte de a se apuca de construit ceva, un web designer are nevoie de o documentatie si schita dupa care sa se orienteze.

Care este timpul de executie al unui site web?

Dureaza minim 20 de ore sa faci un site, pornind de la o tema predefinita pe care doar s-o personalizezi si sa-i adaugi continut, nu de la zero, si fara teste de optimizare a ratei de conversie sau a performantelor, fiind necesara o medie de 40-50 ore. Este important procesul de lucru, daca se realizeaza dupa un template (sablon) care are o structura predefinita sau daca se face de la zero, unele pagini si implementari durand ore sau chiar zile-n sir.Desigur ca depinde si-n functie de ce experienta are acel web designer / web developer.

Site-uri de prezentare: 3-15 zile
Site-urile cu produse / Magazine online: 15-30 de zile
Platforme vaste personalizate cu functionalitati multiple: 30-90 zile

Ce va contine un site web? Ce servicii imi oferi?

Un site web va contine:

– Consultanta in alegerea hosting-ului si domeniului,
– Creare si configurare baza de date MySQL,
– Creare si configurare adrese de e-mail personalizate,
– Panou de administrare a continutului (CMS),
– User & Mobile friendly (design atragator si interfata prietenoasa),
– Design responsive (design adaptat pe orice rezolutie si dispozitiv),
– Modul de abonare newsletter,
– Posibilitatea de a adauga pagini nelimitate,
– Includere galerie media (audio & video),
– Implementare sectiune slider,
– Implimentare sectiune blog,
– Insertii text si butoane call-to-action (ex. “Rezerva acum!”),
– Integrare Social Media (Facebook, Twitter, Google+),
– Localizare harta Google Map,
– Formulare de contact, rezervare sau solicitari de oferte,
– Suport tehnic online sau telefonic,

Alte servicii pe care le pot oferi:
– Optimizare SEO On/Off Page,
– Instalare Certificat SSL si mutare pe HTTPS,
– Integrare Scheme de Tracking,
– Integrare Google Analytics,
– Adaugare Semnatura in E-mail,
– Imbunatatire UX (experienta utilizatorului in site),
– Implementare GDPR si cookies,
– Creare Elemente Grafice,
– Creare Pagini de Socializare.
– Distribuire Social Media,
– Promovare si Marketing Online,
– Securitate + BackUp,
– Monitorizare si Analiza Statistici Web,
– Realizare Campanii PPC (Pay Per Click),
– Landing Page-uri pentru Promotii si Evenimente,
– Optimizare Performante (ex. viteza de incarcare),
– Mentenanta si Update Site,
– Dezvoltare Web si Modificari Functionalitati.

Cum se realizeaza o campanie de promovare cu succes?

Nu este suficient sa lansati o campanie publicitara, de obicei are nevoie de o analiza amanuntita a statisticilor, stabilirea unor obiective, ajustarea sumelor licitate si a bugetelor, monitorizarea cuvintelor cheie care au influenta in nisa respectiva, adaptarea textelor si a bannerelor etc.

De obicei romanul prefera sa incerce el prima oara sau sa apeleze la nepotu’ decat sa angajeze un specialist, pentru ca in felul asta considera ca face “economie”.

Am cunoscut situatii in care clientii au pierdut zeci de mii de lei sau chiar mai mult in decursul unui an prin promovare online care nu le-a adus rezultate multumitoare, deoarece faceau campanii netargetate si neajustate, fara analiza a statisticilor si studiu de piata.

Daca nu stii cum sa te expui si sa-ti prezinti produsele sau serviciile, sa de diferentiezi fata de concurenta, nu te astepta sa vina clientii la tine.

Ce este SEO? Ce presupune procesul de optimizare SEO?

SEO este o unealta de marketing, care daca este folosita corect aduce foarte multe beneficii cum ar fi cresterea traficului targetat, cresterea brandingului si a vizibilitatii in mediul online si mai ales cresterea numarului de vanzari prin intermediul internetului.

Nu mai functioneaza metodele invechite de manipulare a motoarelor de cautare, link exchange irelevant, link-urile platite, reclamele agresive, folosirea excesiva de cuvinte cheie intr-un continut slab, folosirea excesiva de ancore pe link-urile interne, continut copiat, comentariile spam, inscrierea pe sute de directoare sau site-uri moarte ca trafic, cu autoritate mica si grad ridicat al riscului de penalizare. Acestea va pot cauza mai mult rau!

Multi au impresia ca procesul de optimizare SEO se realizeaza in 2 timpi si 3 miscari, insa este un proces de durata. In prezent se pune accent pe calitatea continutului, folosirea eficienta a cuvintelor cheie relevante, uzabilitate, imbunatatirea experientei utilizatorului in site pentru a gasi usor ceea ce-l intereseaza, optimizarea codului, sporirea vitezei de incarcare etc.

Tehnici eficiente si strategii SEO pentru cresterea vizibilitatii

Principalele tehnici si strategicii de optimizare SEO sunt:
1) Crearea de continut consistent, de inalta calitate, unic, relevant, specific pentru nisa;
2) Realizarea unei strategii solide de backlink-uri de calitate din surse diferite;
3) Construirea unei prezente puternice in retelele de socializare (Facebook, Twitter, Google Plus, Pinterest, Instagram, Linkedin, Youtube);
4) Conectarea cu factorii/persoanele de influenta cu audienta loiala pentru SEO Off-Page;
5) Comentarea si interactionarea pe diverse comunitati, forumuri si bloguri;
6) Crearea de campanii PPC (Pay Per Click) si Remarketing;
7) Folosirea blogului cu articole/noutati pentru a creste site-ul SEO On Page;
8) Slideshare este o adaugare valoroasa in planul SEO Off Page;
9) Monitorizarea postarilor “Roundup” pentru a identifica un continut similar;
10) Monitorizarea backlink-urilor, autoritatea domeniilor din care provin, penalty risk-ul;
11) Imbunatatirea performantelor site-ului pentru o navigare usoara;
12) Verificati daca exista legaturi intrerupte pe alte site-uri similare si semnaliti-le acestora pentru a identifica posibile colaborari;
13) Crearea de noi legaturi, afilieri si parteneriate;
14) Scrierea de testimoniale pentru Off-Page;
15) Organizarea de evenimente si concursuri;
16) Folosirea de date structurate, micro data, rich snippets, schema org;
17) Utilizarea eficienta de meta titluri si descrieri;
18) Viteza de incarcare sa fie in parametrii optimi;
19) Analiza si identificare de noi cuvinte cheie.

Cat costa serviciile de optimizare SEO / o campanie SEO?

In Romania serviciile de Optimizare SEO pornesc de la aproximativ 250-300 de euro/luna (oferta medie a agentiilor SEO) pentru business-urile locale nisate, de dimensiuni mai mici, si poate depasi mii de euro/luna pentru business-urile mari sau magazinele online complexe orientate catre mai multe nise.

Companiile mari investesc sume exorbidante in campaniile SEO. O pozitionare mai buna depinde de bugetul pe care-l aveti disponibil, variaza in functie de nevoi, obiective, plan de actiune etc.

Cine va spune ca va face pe cateva sute de lei o campanie SEO de TOP si ca o sa ajungeti pe primele pozitii in scurt timp, e clar ca n-are habar ce presupune asa ceva sau pur si simplu vrea sa va usureze de niste bani. Mai bine ii aruncati pe fereastra, e aceeasi treaba! Exista multi escroci si amatori pe piata care se vand ieftin in ideea de a va atrage in capcana, profitand de naivitatea si lipsa de informare a clientilor, venind cu tot felul de oferte si formule de genul “ieftin si rapid”.

Cert este ca n-aveti cum sa obtineti rezultate de calitate cu investitii minime sau nesemnificative! Articolele de calitate, advertorialele, comunicatele de presa costa! Un specialist care stie sa rezolve problemele tehnice din site costa! Necesita experienta, pregatire si mult studiu, altfel le-ar putea face oricine…

O campanie SEO se poate calcula in functie de numarul de cuvintele cheie, volumul de cautari, concurenta existenta, numar de backlink si autoritatea site-urilor din care provin etc.

Insa o pozitionare buna si naturala in motoarele de cautare necesita timp, rabdare, experienta si investitie.

Ce va include optimizarea SEO On-page si Off-page?

Va include: 

– corectare cod sursa / validare HTML,
– optimizare viteza de incarcare a site-ului,
– keyword research (analiza, cercetare si identificare cuvinte cheie),
– adaugare de etichete meta (titluri, descrieri, cuvinte cheie relevante),
– integrarea si distribuirea in Social Media,
– URL-uri seo friendly (de genul: www.domeniu.ro/afacerea-mea-online),
– optimizarea link-urilor si imaginilor,
– conectare la Google Analytics si Search Console,
– implementare Schema.org, folosirea datelor structurate,
– analiza concurentei cu profil si istoric de backlink-uri,
– identificarea noilor oportunitati din domenii autoritare,
– crearea si promovorea de continut relevant prin comunicate de presa, articole, advertoriale, infografice etc.

In cat timp se vad rezultatele optimizarii SEO?

Dupa optimizare SEO On-Page primele rezultate pot aparea dupa 2-4 saptamani, putand fi monitorizate si interpretate cu ajutorul unor instrumente, dar cele semnificative si naturale apar dupa cateva luni de la realizarea unei strategii de link building (optimizare SEO Off-Page).

Rezultatele clare incep sa se vada dupa 3-6 luni, iar dupa aproximativ 1 an de zile rezultatele vor fi mai consistente si durabile.

In cazul in care aveti deja un site si doriti sa-l dezvoltati sau optimizati, intai trebui realizat un Audit (am explicat mai jos ceea ce presupune).

Sunt mai multi factori care pot influenta rezultatele optimizarii SEO: concurenta, structura, vechimea si autoritatea site-ului, calitatea si relevanta continutului, calitatea si pretul produselor sau serviciilor, profilul si istoricul de backlink-uri, canalele de promovare, recenziile, notorietatea brand-ului,  audienta etc.

Ce presupune un Audit al site-ului?

Un Audit presupune procesul de cercetare, identificare, analiza si diagnosticare a elementeor interioare din sitepentru a observa performantele acestuia:
– daca exista erori de functionalitate, eventuale probleme tehnice si de design,
– problemele legate de continutul duplicat,
– daca varianta mobila este optimizata,
– viteza de incarcare a site-ului,
– identificarea problemelor de canonicalizare,
– daca exista broken links (legaturi intrerupte),
– structura sitemap-ului (harta site-ului),
– verificarea indexabilitatii site-ului,
– structura interna a link-urilor,
– optimizarea si scalabilitatea imaginilor,
– URL-urile sa fie SEO friendly,
– o analiza de sintaxa / tag-uri HTML: headline-uri, titluri, meta descrieri, keywords, densitatea cuvintelor cheie etc.

Pot ajunge pe prima pagina in afisarile Google?

Este posibil sa ajungeti in prima pagina, dar dupa multa munca cu efort sustinut, investitie pe masura si o strategie bine pusa la punct. Insa niciun expert sau agentie SEO nu va poate garanta prima pozitie. Prin SEO nu se garanteaza prima pozitie, freelancerii si agentiile de SEO care va garanteaza prima pozitie cu siguranta nu tin cont de foarte multe variabile cand spun acest lucru sau nu cunosc suficient de bine algoritmii, mai ales ca rezultatele sunt afisate dinamic in functie de cautarile si comportamentul fiecarui utilizator.

Resursele trebuiesc concentrate asupra research-ului si planificarii. Nu exista o formula magica prin care sa apari rapid pe prima pagina in mod natural, in afara de campaniile platite de promovare.

Daca business-ul tau este proaspat lansat in mediul online sau a suferit penalizari, nu te astepta ca dupa cateva zile de la realizarea, repararea sau optimizarea site-ului, sa ajungi natural in primele pozitii prin cautarile organice.

La inceput vizibilitatea va fi posibila cu realizarea unor campanii de Marketing Online, Remarketing, Content Marketing, Social Media Marketing, Email Marketing, PPC & Paid Search Marketing cu Google Adwords, Facebook Ads, Instagram Ads etc.

De ce sa lucram impreuna?

In primul rand pentru ca-s responsabil, corect, si-ti voi spune situatia reala. De aceea astept acelasi lucru din partea celor cu care colaborez. Stiu ca in general nu e recomandat sa ai asteptari din partea nimanui, deoarece de cele mai multe ori esti dezamagit, insa n-o sa-ti promit rezultate miraculoase  peste noapte sau ca vei ajunge pe prima pozitie in motoarele de cautare. N-o sa-ti spun ca-ti ofer cele mai bune si ieftine servicii de pe piata. Voi incerca sa-ti ofer suport si consultanta de calitate pentru a obtine rezultatele dorite.

Pentru mine, ca web designer si consultant SEO, fiecare client este important si-mi dau silinta sa ofer servicii de calitate si sa obtin rezultate multumitoare. Doresc sa existe intelegere, colaborare, respect si transparenta intre noi. Sunt perseverent si dedicat in ceea ce fac atata timp cat sunt motivat. Proiectele le putem realiza prin agentia pentru care lucrez.

TOTUL va fi transparent.

Iti voi evalua un pret corect in functie de nevoi si obiective.

NU fac compromisuri.

NU iti voi oferi servicii de care n-ai nevoie.

NU fac promisiuni pe care nu le pot sustine.

NU accept oferte sub valoarea muncii pe care o prestez.

NU colaborez cu cei care incearca o combinatie ieftina si rapida.